מכון גנזים ע"ש אשר ברש

ראשי » כללי » אתה לא תתעסק ביהדות, ואני לא אתעסק בביקורת ספרות

אתה לא תתעסק ביהדות, ואני לא אתעסק בביקורת ספרות

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

הצטרפו אל 155 שכבר עוקבים אחריו

סטטיסטיקה

  • 17,463 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

סטטיסטיקה

  • 17,463 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

אין חריף מיוסף קלוזנר, ואין תוחם גבולות כמוהו. במכתבו ליוסף חיים ברנר (3.6.1910) הוא קובע כלל ברור – עם כל הכבוד לך, אל תתעסק בעניינים שאתה לא מבין בהם, כמו למשל, אהממ, חכמת ישראל. נו, נו. מה חשב על זה ברנר, אפשר רק לנחש. אבל המכתב מקסים.

המלים מתנגנות מעצמן, לשפה שהיא קומפוזיציה ערבה לאוזן ולעין. כעורך "השילוח" מפציר בו קלוזנר בברנר לשלוח לו מפרי עטו: "ורוצה הייתי, שכל דבר נאה שתכתוב יאמר לך לבך לשלחו ל'השלח'". ואחר כך הוא חוזר לענייני גבולין – "על השאלה אם ריקה היא המלה 'יהדות' או לא, לא אדון עמך בזה. אתה לא תהיה עוסק בחכמת-ישראל …. כמו שאני לא אעשה בלטריסט לעולם".

קלוזנר לברנר על יהדות 001

יוסף קלוזנר לברנר. רוצה אני שכל דבר נאה שתכתוב יאמר לך לבך לשלחו ל"השלוח,

 

להשאיר תגובה

