מכון גנזים ע"ש אשר ברש

ראשי » כללי » השלכת אותי מתנור חם אל השלג ומן השלג שוב אל התנור

השלכת אותי מתנור חם אל השלג ומן השלג שוב אל התנור

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

הצטרפו אל 152 שכבר עוקבים אחריו

סטטיסטיקה

  • 16,945 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

סטטיסטיקה

  • 16,945 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

קשה עלבונם של יוצרים שלא אוהבים  דברי ביקורת שנכתבו על יצירתם. במכתב ששלח המבקר וחוקר הספרות העברית פישל לחובר (1947-1883) אל יוסף חיים ברנר, הוא מודה "יש בלבי עליך על רשימתך ב'האחדות' על דבר 'הנתיבות'. מכאיב היה לי הדבר מאד לו כתבת שמאמרי על ברדיצ'בסקי הוא גרוע וכי איני סופר, רק קורא, וכו'. אולם האמן כי הייתי בולע את הטיפה המרה בלי עקימת פה. דעתו של האדם היא רצונו ורשותו. אולם בשיפוטך על מאמרי מצאתי איזו קפיצה מקצה אל הקצה. השלכת אותי מתנור חם אל השלג ומן השלג שוב אל התנור".

ולא סתם אני מתענג על הדימוי. התאריך של המכתב – 28.12.13 וכתובתו של השולח – ורשה המושלגת, מלמדים כי ידע הכותב על מה הוא מדבר. וכמה מדויק וציורי הוא לחובר, לא סתם "קר-חם" אלא "שלג-תנור".

ללמוד מהם איך כותבים.

פישל לחובר אל ברנר 001

פישל לחובר אל ברנר. "הן אי אפשר שמבקר וקורא טוב הם שמות נרדפים"

פישל לחובר אל ברנר 2 001

פישל לחובר לברנר. "דברים נוגעים ללב ויש שהם נוקבים אותו"

כתיבת תגובה

