מכון גנזים ע"ש אשר ברש

ראשי » כללי » חלוץ עם שיניים

חלוץ עם שיניים

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

הצטרפו אל 141 שכבר עוקבים אחריו

סטטיסטיקה

  • 19,913 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

סטטיסטיקה

  • 19,913 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

מי שחושב שחלוצים הכשירו את עצמם לקראת בואם לארץ ישראל רק בחקלאות ובסלילת כבישים, יש לארכיון "גנזים" חדשות בשבילו. הבחור צבי פרידלנד כתב לדוד שמעוני מוילנה לקראת עלייתו לארץ ישראל ומספר לו כך: "גמרתי את הגמנסיה ולמדתי באוניברסיטה אבל שאיפתי היחידה תמיד לעלות ערצה (כך במקור). בגלל זה התחלתי לעבוד בבית מלאכה של שיניים מלאכותית. אני עובד כבר שלוש שנים ועובד לא רע. חושב אני שאוכל להסתדר בא"י אצל אמנותי".

כמובן, גם בארץ ישראל צריכים שיניים מלאכותיות – מן הסתם שיניים תותבות. אבל יש בעיה, צבי הצעיר קיבל מכתב מדודו יחזקאל שכתב לו כי שעתה שורר משבר כלכלי בארץ ישראל. אך גם לזה יש פתרון, "כל חברי שבא"י כותבים אלי שאוכל לקבל עבודה אם תהיה לי פרוטקציה – חושב אני שזה לא יחסר לי. אולי אוכל לקבל עבודה בבית חרושת של שיניים מלאכותיות של אדון בלום?"

אולי.

מכתב הפרוטקציה לדוד שמעוני 001

פרידלנד אל שמעוני. לא צריך קשרים אם יש פרוקציה

להשאיר תגובה

