מכון גנזים ע"ש אשר ברש

ראשי » כללי » ומי לא רוצה לנסוע? רחל

ומי לא רוצה לנסוע? רחל

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

הצטרפו אל 141 שכבר עוקבים אחריו

סטטיסטיקה

  • 19,913 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

סטטיסטיקה

  • 19,913 צפיות
Follow מכון גנזים ע"ש אשר ברש on WordPress.com

רק על עצמה לספר ידעה -אולי משום שלא אהבה לנסוע. תנו לה חדר חם ומואר וספר לקרוא, והיא מרוצה. הצצה מקרית השבוע בארכיונה של רחל בלושטיין, שהגיע ל"גנזים" לפני שנים רבות  יחד עם ארכיונו של זלמן שז"ר – שהיה אהובה בצעירותה, העלתה חיוך על פני. במשפחתי – כמו במשפחות ירושלמיות רבות בנות הישוב הישן, לא היה הדיבוק הזה של נסיעות למרחקים. ואף אני בעוונותי לוקה במידה מגונה זו. איו"ב קראנו לזה פעם, אשרי יושבי ביתך.

לכן ששתי כמוצא שלל רב כשקראתי במכתב שכתבה רחל, כנראה בשנות העשרים, לשפרה ירובסקי, בת דגניה שטיפלה בה בהיותה בהבראה בצפת לאחר שגורשה מדגניה על ידי בני הקבוצה שחששו להידבק מהשחפת שלה. "מפליאים אותי אנשים שיש להם און לנסוע למרחקים. אני כל כך עיפתי מנדודים, מנדודי אני ונדודי אבות אבותי גם יחד, כי לזוועה לי אף נסיעת זולתי. את הרצון לראות ארצות צבי, פלאי טבע וכדומה, יש למלאות על צד היותר טוב בראינוע (סינמה בלע"ז) עדן שבתל אביב העיר, האין זאת?".

ומה כן מושך אותה? "אהבתי ערבי חורף הארוכים, בתנאי אחד: שיהיה החדר חם ומואר, והספר אשר אקרא בו יהיה בכחו להשכיחנו את העולם ומלואו. כאן זה אפשרי. אחי ספרן, כידוע לך, ואני, אם כן, אחות ספרן עם כל הפריוויליגיות הכרוכות בזה. "

רחל המשוררת לשפרה ירובסקי (ארכיון "גנזים")

רחל המשוררת לשפרה ירובסקי (ארכיון "גנזים")

ומה שלומי? אני הולכת בטל. רחל לשפרה ירובסקי (ארכיון "גנזים")

ומה שלומי? אני הולכת בטל. רחל לשפרה ירובסקי (ארכיון "גנזים")

להשאיר תגובה

